Persoonlijk

Gekke dingen die ik doe op het wachtbankje

We zitten nu ongeveer zo’n week op het wachtbankje. En het is altijd een periode, die ik heel dubbel en eigenlijk best lastig vind. Het is de periode waarbij ik in elk pijntje een zwangerschapssymptoom herken. En als ik nergens last van heb; dan heb ik daar ontzettend veel last van. Want we hebben het toch zo goed getimed. En we zijn toch zo jong. En alles hoort het toch gewoon te doen. En al die vrouwen om me heen worden toch ook gewoon zwanger…. Allemaal vreselijk onredelijke dingen die door mijn hoofd spoken, waar ik niets aan heb. Maar die ik niet kan uitzetten.

Dus voor de afleiding: De gekke dingen die ik op het wachtbankje!

(Dit zijn mijn persoonlijke keuzes. Jij moet altijd doen wat goed voelt voor jou, sommige dingen hieronder zijn ook totaal nergens op gebaseerd. Sommige zijn totaal tegenstrijdig. ).

  • Geen muntthee
    Normaal gesproken vindt ik het heerlijk en ik heb ook een hele bloembak vol met munt in de tuin staan die weer prachtig tot bloei komt. Maar je ziet mij tijdens het wachtbankje geen munt afknippen. Waarom? Het is super gezond voor je en zou misselijkheid tegen gaan. Maar op het internet lees je veel tegenstrijdige verhalen. Ik doe wel twee weken zonder.
  • Schuldig voelen over een slok wijn
    Ja…. Ik drink dus wel eens een klein wijntje. Niet dagelijks, geen liters. Maar één keer per week een klein glaasje. Gewoon omdat dit nog wel kan; er is niet direct een bloedband en ik vind het nog verantwoord. Stel dat het wel nog jaren gaat duren, dan heb ik toch soms een wijntje nodig.
  • Elk kopje koffie zes keer overdenken
    “Hoeveel kopjes heb ik nou al op vandaag?” “Kan ik nog ééntje?” “Hoeveel cafeïne is eigenlijk nog okay?” Met koffie ben ik er nog niet over uit. Vroeger dronk ik liters van het spul op een dag. Die tijd is wel voorbij, maar ik zit al makkelijk aan een bakkie of drie.
  • Geen sushi
    Ook hiervoor geld: normaal gesproken vind ik het heerlijk en heb ik het liefst drie keer per week. Maar ik heb het er niet voor over op het wachtbankje. Ik wacht wel eventjes (of liever wat langer), ik riskeer geen onhygiënische rauwe vis met parasieten.
  • Granaatappelsap
    Dit is iets wat ik eigenlijk wel doe! Ik koop en drink de granaatappelsap van POM. Niet omdat ik het lekker vind. Hier kan ik juist makkelijk zonder, liever niet dan wel zeg maar. Maar granaatappel is super goed voor je. Schijnt heel veel vitamine E in te zitten, en laat dat nou eens lekker de innesteling ondersteunen.
  • Ananas
    Ook hier, veel tegenstrijdige berichten. Moet je nou wel de kern eten of juist niet? En als je het dan wel doet, dan maar een klein beetje. Ook ananas (of dus juist de kern)? Ik weet het niet zeker hoe het met ananas zit. Maar gaan we een keertje naar een pizzeria tijdens het wachtbankje. Ik bestel de Hawaii!
  • Tarwekiemolie
    Ja dit is iets nieuw voor mij deze maand. Ik had al verteld dat ik Teunisbloemolie geprobeerd had, dat beviel. Dus nu ook aan het proberen met Tarwekiemolie. Deze olie is er in capsulevorm en zit ook bordenvol vitamine E. Super goed voor innesteling dus. Ik zal hier binnenkort eens uitgebreider over schrijven.

 

En jullie? Dingen die jij juist ook niet, of juist wel, doet op het wachtbankje? De spannende twee weken waarin je alleen maar kan wachten en hopen… en dit soort rare fratsen uithalen.

 

Liefs Linda

Een gedachte over “Gekke dingen die ik doe op het wachtbankje

  1. Hier zijn de twee weken net voorbij. Wij gaan altijd na de terugplaatsing op weg naar huis bij de Mac eten haha. Verder geen alcohol, en opletten met koffie. En ik ga dan vaak ook niet sporten. Helaas de test negatief. Nu als uitwerking van alle hormonen genieten van migraine. Top!

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie