Persoonlijk

Testdrang

Je kan er ook bijna de klok op gelijk zetten. Hoewel ik me altijd heel erg inhoud. Maar altijd als ik een week op het wachtbankje zit gebeuren er twee dingen:

  1. Ik ben volledig overtuigd dat ik niet zwanger ben. Als ik niets voel aan mijn lichaam is het normaal dus zal het ook wel niets worden. Als ik wel wat voel aan mijn lichaam, dan weet ik altijd wel een andere verklaring te vinden. Het komt i.i.g. niet door een mogelijke zwangerschap.
  2. Ik ontwikkel testdrang. Echt…testdrang.

En dat is super vervelend. Waarom?

Testjes

Maar ga ik dan ook altijd testen? Eigenlijk niet, ik heb ze wel in huis, want je weet maar nooit. Maar ik weet me altijd wel te bedwingen en hou het vol om mijn temperatuur in de gaten te houden. Zodra deze zakt heeft het toch geen zin meer om te testen. Zo ben ik de laatste twee rondes ook doorgekomen, zonder te testen! Maar ik wil het wel graag. Ik zit nu op 12 dagen na ovulatie, mocht er al wat zijn dan kan het heel goed zijn dat ik positief test! En dat vind ik ook zo spannend!

Waarom wel of niet

Waarom test ik niet:

  • Test kan licht positief zijn en het kan dan nog fout gaan tot je NOD (niet ongesteldheids dag).
  • Test kan negatief zijn en daar wordt ik verdrietig van.
  • Test kan negatief zijn en je ‘verspilt’ een test.

Waarom test ik wel:

  • Het kan positief zijn!
  • Je hebt zekerheid.
  • Je hoeft niet meer in spanning te zitten.

Het blijft altijd een persoonlijke keuze, de ene test elke maand, de ander nooit. Sommige al na een week na ovulatie en sommige pas 20 dagen daarna als ze nog niet ongesteld zijn geworden. Iedereen moet het zelf weten, het is zo persoonlijk.

Morgen zit ik op 13 dagen na ovulatie… is de temperatuur dan nog hoog… misschien ga ik wel testen. Misschien….

Liefs Linda

Plaats een reactie